Influencerii de pe Tik Tok din Statele Unite le recomandă urmăritorilor să le fi alături în continuare pe alte rețele de socializare. Îndemnul vine după ce o curte federală a decis că aplicația din China ar putea fi interzisă în SUA dacă nu va fi vândută unei companii americane până la 19 ianuarie 2025.
În SUA, influencerii de pe TikTok sunt panicați. Aplicația pe care ei se bucură de popularitate s-ar putea închide la 19 ianuarie 2025, notează stiridiaspora.
În pericol să nu mai poată posta pe TikTok, influencerii își îndeamnă urmăritorii să îi urmeze pe Instagram sau YouTube.
La nivelul Statelor Unite, TikTok a devenit o forță digitală extrem de importană, care numără circa 170 de milioane de utilizatori, majoritatea tineri atrași de videoclipurile scurte și adesea ireverențioase. Popularitatea rețelei are un impact major și în industria de publicitate, astfel că a fost lansat TikTok Shop, considerat o piață importantă pentru micile afaceri.
De teamă că patronii chinezi ai TikTok ar putea aduna informații despre consumatorii americani, Congresul SUA a adoptat o lege ce obligă compania chineză care deține TikTok să-și cedeze operațiunile din SUA unei companii locale. În caz contrar, rețeaua de socializare va fi interzisă în SUA, lucru confirmat recent de o curte federală de apel.
Influencerii par resemnați cu interzicerea TikTok
Decizia curții federale poate fi contestată la Curtea Supremă a SUA.
Influencerii par resemnați cu iminența interzicerii TikTok.
”Pentru prima dată, realizez că o mare parte din ceea ce am construit ar putea dispărea. Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi, din punct de vedere economic, pentru micile afaceri și creatori”, a declarat, pentru agenția Reuters, Chris Mowrey, influencer cu 470.000 de urmăritori pe TikTok.
Un alt influencer extrem de popular (Chris Burkett – 1,3 milioane de urmăritori) consideră că TikTok nu va mai rezista mult timp în SUA.
TikTok se află și în vizorul Comisiei Europene. Alegerile prezidențiale din România au dus la o avalanșă de critici la adresa rețelei de socializare din China, după ce candidatul Călin Georgescu a avut o ascensiune fulminantă datorită promovării masive pe TikTok.
Conform raportului CSAT desecretizat, Georgescu a fost promovat intens de influenceri, deși el a declarat zero lei cheltuieli în campanie.
În raport se menționa că finanțarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp, dedicată monetizării activităților de promovare în mediul online. Una dintre metodele de atragere la colaborare a influencerilor români pentru promovarea candidaturii lui Călin Georgescu a fost contactarea lor pe email de către o firmă din Africa de Sud care oferea 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de aceștia. În plus, s-a semnalat că promovarea lui Georgescu a continuat, ilegal, după încheierea campaniei electorale și chiar în ziua scrutinului.