Un braşovean a inventat un motor care funcţionează cu o sursă de energie inepuizabilă şi nepoluantă, însă statul nu a prea fost interesat de invenţia sa şi nici investitorii privaţi nu prea s-au înghesuit.
Ce-l face diferit de restul motoarelor hibrid, care promit să salveze lumea, este că motorul braşoveanului Gabriel Diaconu funcţionează pe baza unei resurse inepuizabile de energie, electromagnetismul.
Cercetătorul originar din Lunca Câlnicului a realizat prototipul unui asemenea motor, invenţie care a fost de altfel brevetată de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, iar inovaţia sa a fost prezentată la un târg de profil în speranţa de a găsi un investitor care să-l ajute să pună în aplicare descoperirea sa, dar fără prea mult succes.
Diaconu a lucrat în fabrică toată viaţa lui, dar a început să se dedice cercetării intensive, după ce a ieşit la pensie. La prima vedere, nu pare mare lucru şi nimic deosebit faţă de un electromotor obişnuit.
Însă, în spatele carcasei, se ascunde un mecanism unic, un motor de curent continuu cu magneţi permanenţi, o inovaţie care ar putea revoluţiona industria energetică. Invenţia sa este în stadiul de machetă, de demonstraţie. „Este vorba despre un motor care funcţioneză cu energia magneţilor permanenţi. Aceasta este o sursă de energie inepuizabilă şi ecologică. Pe viitor, acest motor putând să se autoacţioneze, va înlocui aceste greoaie şi greu de întreţinut sisteme fotovoltaice şi eoliene. Noutatea invenţiei constă în punerea în valoare a energiei magneţilor permanenţi”, a explicat Diaconu, care de circa 20 de ani este fascinat de puterile ascunse ale magneţilor.
Un motor care a fost deja testat pe un Trabant
Inventatorul povesteşte că această invenţie ar putea revoluţiona şi industria auto: „Este posibilă injectarea energiei magnetice în motoare la fel ca orice combustibil. Nu mai ai nevoie nici de benzină, nici de motorină, nici de altceva. Am folosit un motor asemănător cu magnet cu succes la un Trabant. Avantajul este că este o sursă inepuizabilă şi nepoluantă de energie”. Diaconu a explicat că a folosit la invenţia sa magneţi permanenţi industriali, însă singurul impediment în continuarea proiectului este lipsa banilor.
A şi testat oficial motorul pentru a se convinge de capacitatea sa. „Am făcut cu el teste oficiale de laborator la Electroprecizia. Deşi a fost alimentat cu sursă de energie, iar în timp ce energia electrică absorbită era în scădere, energia mecanică debitată la ax era în creştere. E ceva inadmisibil din punct de vedere al legilor fizicii”, a explicat inventatorul din Lunca Câlnicului.