Ministerul Finanţelor explică, într-un tutorial, care sunt paşii de urmat pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV). Instituţia precizează că a transmis contribuabililor persoane fizice o scrisoare care conţine informaţii pentru înregistrarea.
Înregistrându-se în SPV, contribuabilii au acces la informaţii fiscale personale şi beneficiază de avantajele utilizării serviciilor electronice şi internetului, precum economisirea de timp prin interacţionarea cu ANAF de acasă, reducerea birocraţiei şi primirea de documente cu aceeaşi putere juridică precum cele comunicate prin poştă sau de la ghişeu. Prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, contribuabilii persoane fizice se pot informa asupra obligaţiilor fiscale, pot descărca decizii de impunere şi pot verifica situaţia declarării contribuţiilor sociale.
Ministerul Finanţelor precizează că pentru înregistrarea în SPV persoanele care au primit scrisoarea trebuie să aibă acces la un dispozitiv conectat la internet şi să pregătească următoarele informaţii:
– numărul documentului format din 12 cifre, înscris în partea stângă-sus a primei pagini a scrisorii primite.
– codul numeric personal (CNP), sau numărul de identificare fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului;
– seria şi numărul actului de identitate;
– adresa de e-mail proprie;
– numărul telefonului mobil personal;
– un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV;
– o parolă necesară autentificării în SPV.
Informaţiile trebuie completate în formularul web disponibil pe portalul ANAF în secţiunea „Spaţiul Privat Virtual” – „înregistrare utilizatori persoane fizice şi juridice” – „persoane fizice/înregistrare utilizator”, alegând Tipul de aprobare „verificare număr document”, iar după completarea corectă a tuturor datelor solicitate în formularul web, procesul de înregistrare se finalizează prin apăsarea butonului „continuă”.
„Înregistrarea cu succes în SPV va fi confirmată prin afişarea unei pagini care va conţine informaţiile completate anterior, iar autentificarea în SPV se va poate face pe baza numelui de utilizator si a parolei alese la momentul înregistrării”, arată comunicatul.
„Reamintim faptul că, din 16 mai 2018, orice persoană care realizează venituri din activităţi economice sau alte categorii de venituri are posibilitatea să le declare online. Formularul electronic inteligent al Declaraţiei Unice este disponibil în Spaţiul Privat Virtual (SPV). Potrivit legislaţiei fiscale în vigoare, începând cu anul 2019 depunerea online a Declaraţiei Unice este obligatorie”, anunţă ministerul.
Serviciul electronic SPV este gratuit şi poate fi accesat direct la adresa https://pfinternet.anaf.ro.