Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat o nouă hotărâre privind prezența fizică la cursuri a elevilor și preșcolarilor, în contextul pandemiei de coronavirus.
Suspendarea activităților care impun prezența fizică la școală a preșcolarilor și a elevilor în unitățile de învățământ se prelungește. Activitățile didactice vor continua în sistem online, a decis Comitetul pentru Situații de Urgență.
Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă următoarea HOTĂRÂRE:
Art 1. Se aprobă prelungirea suspendării activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și continuarea activităților didactice în sistem online, pentru perioada 9.12.2020 – 23.12.2020.
Art 2. Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.
Decizia finală privind activitatea didactică urmează să fie luată de Ministerul Educației.
Avocatul Poporului cere explicaţii: Doi ani de școală pierduţi pentru o generaţie
În urmă cu câteva săptămâni, Avocatul Poporului a cerut Ministerelor Educației și Sănătății explicații cu privire la închiderea școlilor, în condiţiile în care Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă ca elevii să înveţe în clase.
„În zona rurală, practic, conectivitatea la internet este extrem de precară şi în multe locuri nu există. Accesul la mijloacele prin care să poate participa la învăţământul online, în multe locuri nu există. Vom avea o generaţie care are doi ani şcolari pierduţi”, spune Renate Weber, Avocatul Poporului.
OMS a mai transmis că sănătatea mintală a copiilor şi educaţia lor este prioritate, cu atât mai mult cu cât rata infecţiei în rândul elevilor este foarte mică. Nu ei sunt factorii principali de răspândire.
„Dacă ne uităm la statele membre ale UE, vedem că acolo s-au făcut eforturi foarte mari tocmai ca şcolile să fie deschise. Au fost închise multe alte locuri, dar şcolile au rămas deschise tocmai pentru că guvernele se gândesc la ceea ce înseamnă educaţia acestei generaţii”, adaugă Renate Weber.