În România, limitele de viteză sunt reglementate de Codul Rutier. În localități, limita generală este de 50 km/h, dar aceasta poate fi crescută la 80 km/h pentru vehiculele din categoriile A și B, în anumite zone. În apropierea trecerilor de pietoni, însă, viteza poate scădea la 30 km/h pentru a reduce riscul accidentelor, conform cumsa.ro.
În afara localităților, limita variază în funcție de tipul de drum și de categoria vehiculului: vehiculele din categoriile A și B pot circula cu până la 90 km/h, vehiculele din categoriile C, D și D1 au limita de 80 km/h, iar cele din categoriile A1, B1 și C1 nu pot depăși 70 km/h.
Pe drumurile naționale europene, limita de viteză este de 100 km/h pentru categoriile A și B, 90 km/h pentru categoriile C, D și D1 și 80 km/h pentru categoriile A1, B1 și C1.
Pe drumurile expres, limitele de viteză sunt de 120 km/h pentru categoriile A și B, 100 km/h pentru categoriile C, D și D1 și 85 km/h pentru categoriile A1, B1 și C1.
Pe autostrăzi, limita de viteză este de 130 km/h pentru categoriile A și B, 110 km/h pentru categoriile C, D și D1 și 90 km/h pentru categoriile A1, B1 și C1. Este important de menționat că viteza minimă pe autostradă este de 50 km/h, iar vehiculele lente, precum tractoarele, nu au voie să circule pe aceste drumuri.
Potrivit noilor reglementări ale Codului Rutier, șoferii pot depăși limita de viteză cu maxim 5 km/h fără a fi sancționați. Această schimbare a fost introdusă datorită radarurilor mai precise, care au o marjă de eroare redusă. În trecut, șoferii beneficiau de o toleranță de 10 km/h, însă această regulă nu mai este valabilă.