ANAF va avea acces la toate conturile românilor începând de luni, 11 ianuarie. ANAF va începe operaționalizarea Registrului Fiscal Electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți, identificare prin IBAN, potrivit unei ordonanțe emise în vala anului trecut.
ANAF va avea acces la toate conturile românilor începând de luni
Potrivit unei ordonanțe emise în vara anului 2020, ANAF începe operaționalizarea Registrului Fiscal Electronic prin conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN.
Băncile și instituțiile care au conturi financiare pentru companii și persoane fizice sunt obligate să trimită către Fisc toate informațiile finaniciare care au legătură cu mișcarea conturilor persoanelor fizice și ale companiilor, scrie Rador. România urmărește să transpună prin acest registru o directivă europeană pentru prevenirea i combaterea spălării banilor. Mai mult, Registrul Central Electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare trebuia să fie operaționalizat la data de 4 ianuarie, însă, al solicitarea mediului de afaceri, ANAF a decis să amâne o săptămână întregul proces, până la data de 11 ianuarie.
Operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2020.
,,În termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, institutiile de plata si institutiile emitente de moneda electronica au obligatia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entitati fara personalitate juridica care au deschise conturi la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, precum si celelalte informatii prevazute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, privitoare la identitatea persoanelor si la numarul IBAN”, se arata in art VIII, alin (1) al OUG 111/2020„, a transmis ANAF într-un comunicat , în luna decembrie.
Informațiile la care ANAF va avea acces prin intermediul registrului
ANAF va avea acces la următoarele informații odată cu registrul
a) pentru titularul de cont-client, persoanele care dețin dreptul de semnătură pentru conturile deschise și orice persoană care pretinde că acționează în numele clientului: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
b) pentru beneficiarul real al titularului de cont-client: numele, însoţit de celelalte date de identificare;
c) pentru contul bancar sau de plăţi: numărul IBAN şi data deschiderii şi închiderii contului;
d) pentru casetele de valori: numele concesionarului, însoţit de celelalte date de identificare şi durata perioadei de concesionare.
Informațiile sunt păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la încetarea relației de afaceri dintre bănci și clienți.