Potrivit legii, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii dacă drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
De asemenea, vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, precum și vehiculele de transport cu mai mult de nouă locuri trebuie să aibă anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau să aibă montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate, potrivit autobild.ro.
Potrivit codului rutier, şoferii care sunt prinşi de poliţişti cu anvelope de iarnă uzate riscă o amendă de până la 725 de lei.
“Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice: – conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă”, scrie în codul rutier.
Producătorii de anvelope au prevăzut anvelopele cu martori de uzură. Aceştia sunt poziționaţi între blocurile profilului de pe anvelopă, au o înălțime de 1,6 mm și sunt minim șase astfel de indicatori.
Practic limita maximă de uzură este de 1,6 mm, iar limita pentru minima siguranţă este de 2 mm în cazul anvelopelor de vară și de 4 mm în cazul pneurilor de iarnă. Sub pragul de minimă siguranță, anvelopele nu mai pot asigura siguranță rutieră, iar cele ajunse la limita maximă de uzură nu mai sunt bune pentru a fi utilizate pe drum. În concluzie, limita minimă admisă precizată în Codul Rutier este dată de martorul de uzură care este pe anvelopă.