După scandalul de ieri de la Odorheiul Secuiesc, un comisar de la Protecția Consumatorului s-a dus în această dimineață la același hypermarket, unde a solicitat în limba română să fie servit. Ce s-a întâmplat întrece orice limită:

Comisariatul Regional Braşov al ANPC s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară. UPDATE: Totodată, s-a autosesizat şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, iar mai mulţi Comisari OPC Braşov au avut parte de acelaşi tratament la magazin.

UPDATE 12:38 Comisari OPC Braşov, refuzaţi la magazinul din Odorheiu Secuiesc pentru că vorbeau româneşte

Magazinul din Odorheiu Secuiesc la care un bărbat susţine că a fost refuzat de o vânzătoare pentru că nu vorbea limba maghiară a fost amendat, vineri, cu 10.000 de lei, după ce a refuzat inclusiv comisari ai OPC Braşov. Aceştia au cerut produse în limba română.

Comisarul şef al CRPC Braşov, Claudiu Susanu, a declarat, vineri, pentru corespondentul MEDIAFAX, că supermarket-ul respectiv a mai fost sancţionat şi în 2015, pentru abateri similare, cu suma de 5.000 de lei.

Magazinul fusese sancţionat atunci pentru faptul că pliantele şi reclamele de promovare erau exclusiv în limba maghiară.

”După apariţia în mediul online a respectivului filmuleţ, comisarii OPC au fost în control şi au avut parte de acelaşi tratament. Au cerut produse în limba română şi nu au fost serviţi. Pentru această abatere, agentul economic a fost sancţionat astăzi (vineri – n.r.) cu suma de 10.000 de lei. Din păcate, nu este un caz singular şi au fost constatate astfel de abateri la mai mulţi agenţi economici din această zonă”, a spus comisarul-şef Sorin Susanu.

Potrivit acestuia, comisarii trimişi în control la magazinul din Odorheiu Secuiesc sunt de etnie maghiară, dar au cerut produse în limba română tocmai pentru a-i testa pe angajaţi.

UPDATE 11:36 CNCD s-a autosesizat în cazul românului care ar fi fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat, vineri, în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.

„În urma relatarilor (..) privind incidentul din supermarketul Kaufland din Odorheiu Secuiesc, preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării a demarat procedura de autosesizare, urmând să se adopte măsurile legale”, transmite instituţia.

Totodată, Comisariatul Regional Braşov al ANPC s-a autosesizat, a anunţat comisarul şef, Claudiu Susanu, pe Facebook: ”Ca urmare a vizionării acestei filmări, CRPC Braşov se autosesizează!!”.

Susanu face referire la un film postat pe reţelele de socializare, intitulat ”Străin în ţara mea”, în care un bărbat încearcă să cumpere mici într-un supermarket din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita. Bărbatul cere o porţie de mici, iar vânzătoarea ia banii şi spune ceva foarte încet, la care bărbatul o întreabă dacă l-a înjurat, iar femeia răspunde ”semmi” (nimic – n.r.).

Vânzătoarea nu mai reacţionează la insistenţele bărbatului, dar nici nu îl serveşte, iar acesta cere persoanelor prezente să îi traducă ce spune vânzătoarea.

”De ce nu mă serviţi, pentru că sunt român?”, întreabă bărbatul, iar un client care stă la coadă îi răspunde: ”Dacă nu ştie româneşte, nicio problemă, dar măcar să ştiţi dvs. ungureşte”.

Persoanele aflate la coadă îi spun clientului că trebuie să vorbească limba maghiară, pentru că se află în Ţinutul Secuiesc.

În momentul în care bărbatul întreabă de ce trebuie să ştie limba maghiară în România, o tânără care stă la coadă îi răspunde: ”Pentru că cerul e albastru”.

În cele din urmă, bărbatul pleacă din magazin.