Poliția îi avertizează pe toți deținătorii de smartphone-uri despre o nouă schemă frauduloasă. Ea este extrem de simplă: sunteți apelat de un număr necunoscut.
Deseori codul telefonic al răufăcătorului coincide cu codurile companiilor locale de telefonie mobilă. El vă întreabă: „Mă auzi?”. În majoritatea cazurilor abonatul răspunde: „Da”. Între timp infractorul înregistrează acest „da” și îl utilizează în timpul operațiilor de confirmare vocală a cardului bancar.
Suzanne Grant, directorul departamentului de protecție a drepturilor consumatorilor din cadrul Federației Americane a Consumatorilor, a anunțat următoarele: „Când pronunțați cuvântul „da”, dumneavoastră vă dați acordul pentru o anumită tranzacție bancară. Mulți consideră că acest lucru este nepoliticos, dar cea mai bună strategie într-o asemenea situație este să închideți apelul.”
Pe lângă fraza „Mă auzi bine?”, infractorii pot să utilizeze și alte întrebări răspândite, care implică răspunsul „Da”: „V-ați plătit facturile?” sau „Aveți o locuință proprie?”
Poliția ne recomandă să ne ferim de răufăcători și:
Să nu răspundem la apelurile cu numere necunoscute.
Să nu dăm informații personale la telefon.
Să nu ne confirmăm numărul la telefon.
Să nu răspundem la întrebările necunoscuților la telefon.
Dacă ați fost apelat de un număr suspect, puneți receptorul și sunați îndată la poliție. Dacă ați primit până în prezent asemenea apeluri, vă recomandăm să vă verificați conturile bancare.