Ce reprezintă, de fapt, strategia FIFO utilizată de majoritatea comercianților din România? Dacă ați vizitat magazine precum Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image, este posibil să fi fost influențați de aceasta.
FIFO, acronim pentru „First In, First Out” (primul intrat, primul ieșit), este o practică adoptată de toți marii retaileri, inclusiv Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour și Mega Image.
Această strategie se bazează pe principiul că produsele care ajung primele în depozit trebuie să fie și primele scoase, pentru a preveni expirarea sau deteriorarea stocurilor. Cum se aplică în realitate? Atunci când vizitezi un magazin, produsele de pe rafturi sunt aranjate astfel încât cele din față sunt, de obicei, mai vechi, în timp ce cele din spate sunt mai proaspete.
Recent, un experiment realizat de Andrei Lup de la Radio Zu a arătat modul în care strategia FIFO influențează alegerile consumatorilor. În cadrul experimentului, s-a observat că produsele aproape de expirare sunt plasate strategic în fața raftului, în timp ce cele mai proaspete se află în spate. Astfel, clienții care nu sunt atenți pot fi induși în eroare și pot cumpăra produse mai vechi, crezând că sunt la fel de proaspete ca cele din spate.
„Stiai schema asta de la supermarket? Primul produs de la supermarket expira la data de 2. 2. Daca mergem la in spate, o sa vedeti ca al doilea produs expira in data de 10.2. Schema se numeste FIFO. Le cumperi pe cele proaspete sau pe cele care stau sa expire? Ia sa ne uitam.Ultimul produs expira pe data de 14.02”, a scris Andrei Lup pe Facebook.
Aceasta tactica poate parea inselatoare, dar este o practica obisnuita in industria de retail, iar clientii pot invata sa o identifice si sa o gestioneze in favoarea lor. Fiti atenti cand faceti cumparaturi si verificati intotdeauna data de expirare a produselor inainte de a le adauga in cos.