Deține al doilea cel mai mare aeroport din România, construit de la zero, prin care anual trec peste 3,5 milioane de pasageri. Acesta a fost ridicat cu o investiție de 100 de milioane de euro, din care 85%, fonduri europene. O dată cu Autostrăzile A7 și A8, județul Iași devine singurul din țară care va fi conectat la două autostrăzi. Astfel, șansele să devină un pol important de dezvoltare economică sunt uriașe.
Cel mai mare nod rutier turbion din Romania
Primul și cel mai mare nod rutier turbion din Romania se construiește în județul Iași, pe lotul 3 al autostrăzii A7, Bacău-Pașcani, situat la intersecția A7-Autostrada Moldovei cu A8-Autostrada Unirii.
Nodul rutier dintre cele două autostrăzi este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni-Prăjescu și Pașcani. Acesta se va întinde pe o lungime de aproximativ 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal:
-8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
-12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8)
-5 podețe, transmite presa locală.
Așadar, județul Iași este singurul din țară care va fi conectat la doupă noi autostrăzi: A7-Autostrada Moldovei cu A8-Autostrada Unirii.
„Pe lângă conexiunea rutieră cu sudul țării, Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii vor aduce șanse imense pentru dezvoltarea județului nostru”, a spus președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, potrivit DC News.
Autostrada Iașului, parte din A8, va avea 93 km și va costa 3,5 miliarde euro. Proiectul a intrat în procedura de avizare la Agenția pentru Protecția Mediului (APM).
Traseul Autostrăzii Iașului, care începe din Moțca, a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km).
La intersecția cu DN2, la sud de Moțca, a fost proiectat un sens giratoriu suspendat. Această soluție a fost adoptată pentru a asigura o alternativă de acces spre Pașcani (partea de vest a orașului).
La sud de Pașcani va fi și nodul de tip turbion, respectiv intersecția A8 cu A7, nod care va fi executat în cadrul contractului deja semnat de CNAIR cu grupul de firme UMB pentru realizarea sectorului de autostradă Mircești – Pașcani, parte din A7.
Aeroportul din Iași, al doilea xcel mai mare din țară
Pe data de 31 martie, o dată cu primele zboruri în spațiul Schengen, devine operațional și noul terminal T4 de la Aeroportul Internaţional Iaşi.
„Avem o provocare foarte mare, pentru că în mod normal ar fi trebuit să deschidem acest nou terminal, după cum am anunţat public, în luna mai. Acum suntem obligaţi să facem paşi mai rapizi pentru a deschide terminalul T4, pentru a putea avea zboruri Schengen. Până atunci vom depune toate eforturile să facem terminalul operaţional”, a declarat pentru Agerpres, directorul aeroportului Romeo Vatră.
Potrivit acestuia, de la sfârşitul lunii martie îmbarcările pentru zborurile Schengen se fac din noul terminal T4, iar îmbarcările pentru zborurile non-Schengen se vor face din terminalul T3.