A fost instituită o nouă Ordonanță de Urgență care a intrat în vigoare ieri, 28 octombrie. Este vorba despre Ordonanța de Urgență privind desfășurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituții din sistemul justiției, precum și din cadrul Curții de Conturi.
O nouă Ordonanță de Urgență a intrat în vigoare ieri, 28 octombrie.
Având în vedere că schemele de personal ale instanțelor judecătorești și ale parchetelor sunt subdimensionate în raport cu nevoile impuse de volumul și complexitatea activităților desfășurate, ținând seama de faptul că existența unui număr mare de posturi vacante este de natură să producă repercusiuni negative asupra înfăptuirii actului de justiție, luând în considerare faptul că insuficiența personalului judiciar influențează negativ durata de soluționare a cauzelor și, deci, împiedică soluționarea cu celeritate a acestora.
Având în vedere faptul că datorită multiplicării activității administrației publice, Secția de contencios administrativ și fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție se confruntă de o lungă perioadă de timp cu dificultăți în gestionarea activității, în contextul creșterii exponențiale a numărului de cauze în materia contenciosului administrativ și fiscal, ținând seama de faptul că insuficiența personalului acestei secții determină întârzieri în soluționarea cauzelor în materia contenciosului administrativ și fiscal.
Având în vedere faptul că efectele practice benefice preconizate prin adoptarea Hotărârii Guvernului nr. 563/2020 privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casație și Justiție, prin care a fost aprobată suplimentarea numărului de posturi la Înalta Curte de Casație și Justiție, sunt la acest moment paralizate prin imposibilitatea ocupării acestor posturi prin concurs ca urmare a suspendării organizării concursurilor de ocupare a funcțiilor vacante ca efect al Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
Âinând seama de faptul că noua legislație penală a condus la dezvoltarea explozivă a sistemului de probațiune din România, la finalul anului 2019 fiind înregistrate în evidențele serviciilor de probațiune peste 100.000 de persoane gestionate de aproximativ 558 de consilieri de probațiune.
Luând în considerare faptul că această încărcătură cu mult peste un volum de activitate optim afectează direct procesul de supraveghere prin diminuarea timpului de lucru alocat fiecărei persoane supravegheate, ținând seama de faptul că, în aceste condiții, personalul de probațiune se află în imposibilitatea de a efectua activități obligatorii necesare unei supravegheri adecvate, având în vedere că în cadrul Curții de Conturi există un deficit de personal de specialitate de control și audit, respectiv un număr de 250 de posturi vacante, în raport cu nevoile impuse de volumul și complexitatea activităților desfășurate, ținând seama de faptul că existența unui număr mare de posturi vacante este de natură să producă repercusiuni negative asupra verificării modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale statului și ale sectorului public, luând în considerare faptul că insuficiența personalului poate influența negativ durata misiunilor de control/audit, precum și imposibilitatea acoperirii acestui deficit de personal ca urmare a suspendării organizării concursurilor de ocupare a funcțiilor vacante ca efect al Legii nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.