Taxe mai mari pentru șoferii care au mașini vechi! Noua propunere îi vizează pe românii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani. Autoritățile propun introducerea de taxe suplimentare pentru mașinile vechi și creșterea valorii tichetului Rabla pentru a încuraja achiziția de mașini noi, inclusiv cele electrice. Iată ce schimbări îi așteaptă pe conducătorii auto.
Șoferii ar putea avea de plătit noi taxe în viitorul apropiat. Este vorba de posesorii de mașini vechi, iar noile măsuri au scopul de a-i determina să cumpere mașini noi sau electrice. Mihai Bordeanu, Managing Director la Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, susține că este nevoie de unele modificări de legislație, pentru a încuraja achiziția de mașini noi.
Potrivit șefului Dacia în România, piața auto din țară are nevoie de măsuri suplimentare, care să facă Programul Rabla mai eficient și să fie oprită circulația autovehiculelor mai vechi de 15 ani pe drumurile publice. Acest lucru s-ar putea face, susține șeful Dacia, prin impunerea unor taxe mai mari pentru șoferii care dețin mașini foarte vechi, dar și prin unele modificări la Programul Rabla.
Potrivit șefului Dacia în România, piața auto din țară are nevoie de măsuri suplimentare, care să facă Programul Rabla mai eficient și să fie oprită circulația autovehiculelor mai vechi de 15 ani pe drumurile publice. Acest lucru s-ar putea face, susține șeful Dacia, prin impunerea unor taxe mai mari pentru șoferii care dețin mașini foarte vechi, dar și prin unele modificări la Programul Rabla.
,,Așa e și cu Rabla. E un stimulent pentru achiziții de mașini noi, dar nu lucrăm la cauze, achiziția și deținerea de mașini foarte vechi, achiziția nefiscalizată, cu samsari, oameni care nu plătesc taxe. Mașina e veche, dar statul nu o taxează, ne taxează pe noi cu mașini noi. Una dintre variantele propuse este ca taxarea să fie făcută de administrația locală. Ar acoperi o parte din deficitele bugetarea.”, a continuat Bordeanu, argumentând necesitatea ca mașinile foarte vechi să plătească impozite mai mari decât cele noi.
Rămâne de văzut dacă șoferii care dețin mașini vechi vor plăti o taxă suplimentară și dacă valoarea tichetului Rabla în 2025 se va majora.
De când se va interzice repararea mașinilor vechi
Mașinile mai vechi de 15 ani primesc interzis la reparații. Această lege va deveni obligatorie în România. Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual.” Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la motor, frâne și direcție. Odată incluse în categoria mașinilor reziduale, autovehiculele nu vor putea fi reparate, ci vor fi retrase pentru casare.
Vehiculele reziduale care prezintă defecțiuni la componente majore vor fi duse la casare. Rămâne de văzut dacă noua lege va fi pusă în aplicare, însă șoferii care au mașini second-hand sunt revoltați de proiectul inițiat de Uniunea Europeană.
Decizia europeană va avea un impact profund asupra milioanelor de șoferi europeni, printre care și români, care vor fi nevoiți să scape de mașinile vechi și să investească în vehicule mai noi și mai puțin poluante. Vestea a stârnit deja un val de nemulțumiri printre șoferi. Rămâne de văzut dacă legea va intra în vigoare în 2025 și câți conducători auto vor fi afectați de noua măsură. Cert este că anumite mașini vor dispărea de pe șoselele europene, inclusiv din România, iar conducătorii auto care au mașini vechi riscă să plătească taxe mai mari.