Trei familii din București au ajuns la spital după ce au mâncat într-un restaurant din Harghita. Cristian Popescu Piedone, directorul Autorității pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat pe fir și a trimis o echipă în control. Inspectorii au descoperit nereguli grave!
Vacanță de coșmar pentru trei familii din București. După ce au mâncat la Restaurantul Lobogo din Băile Homorod, județul Harghita, adulții cât și cei trei copiii care îi însoțeau au început să acuze stări de rău. Fiind în drum spre București, aceștia au fost nevoiți să oprească la spitalul din Rupea, județul Brașov, acolo unde au primit îngrijiri medicale.
În urma celor întâmplate, comisarii din cadrul CJPC Harghita și CJPC Brașov au dispus efectuarea unui control în restaurantul în care cele trei familii au făcut popas. Inspectorii ANPC au descoperit nereguli grave, au închis locația și au aplicat amenzi.
Inspectorii ANPC au descoperit alimente depozitate necorespunzător. lipsa etichetelor cu elemente de identificare, condiții neigienice în blocul alimentar și lipsa afișării informațiilor obligatorii. S-a dispus oprirea temporară a restaurantului până la remedierea problemelor, iar patronii localului au fost sancționați cu amenzi în valoare de 30.000 de lei.
În urma verificărilor, s-au constatat următoarele neconformități:
Depozitarea necorespunzătoare a preparatelor culinare finite – Nu au fost respectate temperaturile de păstrare pentru anumite produse alimentare, precum piureul de cartofi, cartofii la cuptor, tocănița de văcuță, mămăliga, gulașul, clătitele și prăjiturile, punându-se astfel în pericol siguranța alimentară.
Lipsa etichetelor cu elemente de identificare – Unele produse alimentare din unitate nu erau corect etichetate, fapt ce îngreuna verificarea trasabilității acestora. Printre produsele fără etichetare corespunzătoare s-au identificat șunca, ciolanul, carnea de vită, ceafa de porc și păstrăvul.
Utilizarea instrumentarului neprofesional – Au fost identificate deficiențe la echipamentele din bucătărie, inclusiv utilizarea cuțitelor cu nituri, care nu respectă normele de igienă și siguranță.
Condiții neigienice în blocul alimentar – S-au găsit coșuri de gunoi fără capac, ceea ce reprezenta un risc pentru menținerea unui mediu igienic adecvat.
Lipsa afișării informațiilor obligatorii – Nu erau afișate informațiile referitoare la substanțele cu potențial alergen, conform reglementărilor în vigoare (Regulamentul 1169/2011), precum și valorile nutriționale ale produselor.
Ca urmare a acestor deficiențe, s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea tuturor neconformităților identificate și s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 30.000 lei.
CJPC Harghita continuă să monitorizeze activitatea restaurantului și îndeamnă operatorii economici să respecte cu strictețe reglementările în vigoare, pentru siguranța și sănătatea consumatorilor.