Daily News
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Societate
  • Timp Liber
  • Internațional
Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Societate
  • Timp Liber
  • Internațional
Daily News
joi, 5 iunie 2025
Nici un rezultat
Toate rezultatele
Daily News
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Știrea momentului în România: Taxa de 1900 de lei impusă proprietarilor de mașini vechi

21 aprilie 2025
in Actualitate

O nouă taxă destinată posesorilor de mașini vechi ar putea deveni realitate în România, conform unui proiect de lege elaborat de Dacia, în colaborare cu specialiști în domeniul taxelor și impozitelor. Scopul principal al acestui proiect este descurajarea achiziționării și deținerii autovehiculelor vechi, care sunt, de asemenea, poluante. Astfel, se propune stabilirea unor impozite care vor crește progresiv în funcție de nivelul de poluare al vehiculului, în special având în vedere emisiile de CO2 și normele de poluare ale acestora.

Conform declarațiilor lui Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, impozitul pentru o mașină Euro 6, care respectă standarde mai stricte de emisii și are cilindree între 1 și 1.000 cmc, va crește de la 35 la 37 de lei pe an. În schimb, pentru un vehicul care îndeplinește normele Euro 2, impozitul va ajunge la 1.900 de lei pe an, comparativ cu doar 117 lei în prezent. Bordeanu a explicat că aceste modificări sunt în concordanță cu principiul „Poluezi, plătești!”, un principiu care se aplică gradual, având în vedere diversele norme de poluare de la Euro 2 la Euro 5 sau Euro 6.

„Vreau să subliniez faptul că taxele vor fi aplicate progresiv, iar exemplul pe care l-am dat pentru Euro 2 este doar un caz extrem. În realitate, taxele vor depinde de gradul de poluare și de emisiile fiecărui autovehicul. Aceste modificări nu reprezintă o revoluție în taxare, ci mai degrabă o ajustare destinată să reflecte realitățile actuale ale mediului înconjurător”, a declarat Mihai Bordeanu.

De asemenea, Bordeanu a explicat că pentru mașinile foarte mari și poluante, suma anuală a taxei ar putea ajunge până la 500 de lei, în funcție de normele de poluare, dar a subliniat că sumele exacte nu sunt încă stabilite. „Nu sunt sume exacte încă, dar aș dori să subliniez că acest sistem nu presupune o încărcare financiară considerabilă pentru români”, a adăugat Bordeanu.

  • Cum poți să afli online ce vechime ai în câmpul muncii și cât ai contribuit la fondul de pensii
  • Cazul crimei din Cosmopolis se complică: soțul victimei, acuzat de amenințări la adresa fiicei asasinului
  • Crimă în Cosmopolis: Teodora Marcu, împușcată mortal de fostul iubit. Comunitatea este în stare de șoc
  • Vezi cele mai noi si interesante stiri
  • Adevărul despre soțul Teodorei iese la iveală. Detalii neștiute despre relația lor au fost dezvăluite abia acum
  • Dezvăluire incredibilă: Conținutul testamentului lăsat de Robert, ucigașul Teodorei Marcu
  • Adio săptămâna de lucru de 5 zile! Vești excelente pentru angajați
  • Vezi cele mai noi si interesante stiri

Implementarea acestor măsuri ar putea avea loc cel mai devreme la 1 ianuarie 2026, în cazul în care proiectul va fi aprobat de autoritățile competente. Mihai Bordeanu a menționat că Tanczos Barna, fost ministru al Mediului și actual ministru al Finanțelor, este deja la curent cu acest proiect, însă urmează ca propunerile să fie reexplicate pentru a clarifica detaliile acestuia.

Proiectul include nu doar taxarea achiziționării vehiculelor vechi, ci și creșterea impozitului local în funcție de norma de poluare. Astfel, orice persoană care cumpără o mașină veche și poluantă ar trebui să plătească o taxă suplimentară la momentul înmatriculării, iar proprietarii vor plăti, de asemenea, un impozit anual care reflectă nivelul de poluare al vehiculului, nu doar capacitatea cilindrică a motorului, ca în prezent.

„O mașină veche de 20 de ani, cu normă de poluare EURO 2, va trebui să plătească între 350 și 400 de euro pe an. Dacă vrem să păstrăm o astfel de mașină, va trebui să plătim impozitul local care va reflecta gradul de poluare, iar acest impozit ar putea ajunge undeva între 1.800 și 1.900 de lei anual”, a explicat Bordeanu.

România se confruntă cu o problemă semnificativă în ceea ce privește vârsta parcului auto, având unul dintre cele mai îmbătrânite parcuri auto din Europa. Din cele aproximativ 7 milioane de mașini înregistrate, mai mult de 3 milioane au o vechime de peste 20 de ani, iar alte 3,7 milioane au între 10 și 20 de ani. Doar aproximativ 300.000 de mașini sunt noi. În plus, în 2024, au fost înmatriculate peste 300.000 de mașini second-hand, înregistrându-se o creștere ușoară față de anul 2023.

„Este inacceptabil ca o mașină Euro 4 să fie taxată la fel ca o mașină Euro 6, chiar dacă au motoare de aceeași capacitate cilindrică. Cel care deține o mașină nouă, care poluează aproape deloc, plătește același impozit ca vecinul său care are o mașină de 10 ani, care emite mult mai mult poluant în atmosferă”, a declarat Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), subliniind importanța taxării diferențiate pe baza emisiilor de poluanți.

În concluzie, propunerea privind taxarea vehiculelor vechi și poluante a fost concepută pentru a reduce impactul acestora asupra mediului, dar și pentru a încuraja achiziția de mașini mai noi și mai ecologice. Rămâne de văzut dacă proiectul va fi adoptat și implementat, având în vedere impactul său asupra proprietarilor de mașini vechi din România.

ShareTweet
Urmatorul Articol

Cine este, de fapt, mama lui Rareș Ion? Femeia lucrează la stat și câștigă un salariu considerabil

Actualitate

Adevărul despre soțul Teodorei iese la iveală. Detalii neștiute despre relația lor au fost dezvăluite abia acum

Citeste mai multDetails
Actualitate

Dezvăluire incredibilă: Conținutul testamentului lăsat de Robert, ucigașul Teodorei Marcu

Citeste mai multDetails
Actualitate

Adio săptămâna de lucru de 5 zile! Vești excelente pentru angajați

Citeste mai multDetails
Actualitate

Ce pensie primești cu un salariu de 5.300 de lei, după 40 de ani: Cât încasează lunar de la stat

Citeste mai multDetails
Actualitate

SGR trece la nivelul următor: vouchere de 1 leu pentru fiecare ambalaj adus înapoi

Citeste mai multDetails
Actualitate

Noi controverse în ancheta accidentului aviatic din 2021 soldat cu moartea miliardarului Dan Petrescu. Raportul final, pus sub semnul întrebării în Italia

Citeste mai multDetails
Actualitate

Tabel complet pentru femei și bărbați. Ce pensie vei primi, în funcție de luna și anul nașterii și de stagiul complet de cotizare

Citeste mai multDetails
Actualitate

Situație critică: Transportat de urgență la spital în urma unui accident vascular cerebral

Citeste mai multDetails
Actualitate

Ilie Bolojan s-a enervat: O decizie de ultimă oră care zguduie guvernul

Citeste mai multDetails
Actualitate

Elevii și profesorii vor avea liber pe 5 iunie

Citeste mai multDetails
ROL.ro

© 2025 DailyNews.ro | Contact

  • ROL.ro
  • Ortodoxia.me
  • Femina.ro
  • Travel.ro
  • Cinema.ro

  • Contact
  • Termeni si Conditii
  • Privacy Statement (EU)
  • Cookie Policy (EU)
  • ANPC

Urmariti-ne

DailyNews.ro
Consimțământul pentru folosirea datelor dvs. cu caracter personal pentru:

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a accesa informații despre dispozitivul tău. Consimțământul față de aceste tehnologii ne va permite nouă și partenerilor noștri să procesăm date cu caracter personal, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site și să afișăm reclame (ne)personalizate. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.

Fă clic mai jos pentru a consimți la cele de mai sus sau pentru a face alegeri mai detaliate. Opțiunile tale vor fi aplicate doar pe acest site. Poți modifica oricând setările, inclusiv prin retragerea consimțământului, utilizând comutatoarele din Politica privind Cookie-urile sau făcând clic pe butonul de gestionare a consimțământului din partea de jos a ecranului.

Functional Mereu activ
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Statistici

Marketing

Caracteristici
Mereu activ

Mereu activ
Gestionează opțiunile Gestionează serviciile Gestionează {vendor_count} furnizori Citește mai multe despre aceste scopuri
Manager Optiuni
{title} {title} {title}
Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagină
  • Actualitate
  • Societate
  • Timp Liber
  • Internațional
Contactați-ne

© 2025 DailyNews.ro | Contact