Anomalii fiscale: Bonusurile de pe card sau mobil genereaza impozite si taxe pentru clienti, comercianti si banci.
Foarte multi dintre noi am participat macar o data la o campanie de plata cu cardul sau mobilul la comercianti, prin care am primit bonusuri in puncte sau moneda electronica. Numai ca, daca strangi bonusuri si puncte in valoare de 600 de lei, trebuie sa platesti impozit de 16% la stat.
Daca reducerile de pret nu sunt aplicate corect pe bonul fiscal, comerciantul si banca vor plati TVA si la reducerea de pret oferita clientului. Banca plateste TVA la factura de marketing taiata retailerului, chiar daca acesta nu ofera nici un servicviu de marketing pentru banci.
Sistemul bancar incearca sa impulsioneze sistemul de retail banking prin lansarea de campanii promotionale impreuna cu retailerii prin care se acorda puncte de loialitate clientilor fie pentru plati cu cardul fie, mai nou, cu telefonul mobil. Aceste puncte de loialitate se pot preschimba fie in reduceri de pret la comercianti pentru achizitii de bunuri si servicii, fie in moneda electronica pe contul bancar al clientului.
Sunt foarte importante pentru aceste programe implicatiile fiscale pentru ca aceste costuri pot sa afecteze bugetele de marketing care sunt acordate de banci si de comercianti in acest sens, scrie rtv.net.